Вмілості

Скаутські вмілості- це традиційні, так як і скаутські ступені способи подолання власних слабкостей осягнення нових знань та вмінь, навіть- до подолання того, що здається справді неможливим. Час здобування вмілостей називається пробою, бо дає можливість власного випробовування, вираження себе в конкретній діяльності окресленій поставою, знаннями, вміннями і досвідом.

На таборі “Карпатські Вогні” здобуватимуться наступні скаутські вмілості :

І. Піонер.

1. Знати десять вузлів.
2. Змогти навчити вузлів інших скаутів.
3. Змогти зшити двохосібний намет.
4. Змогти зробити декілька таборових споруджень.
5. Навчити скаутів свого патруля спорудженню декількох таборових конструкцій.
6. Змогти зробити казанок.

ІІ. Розвідувач

1. Знати правила поводження розвідувачів, види розвідок
2. Обов"язки в групі- знати.
3. Рух по маркеру, описанню- вміти.
4. 5 отруйних і 5 їстівних рослин твоєї місцевості: Знати, навчити інших.
6. Вміти розрізнити сліди тварин, птахів, людей та машин.
7. Скрите пересування днем і вночі: Знати і вміти.
8. Прийоми орієнтування в різний час доби, в різну погоду: Знати і вміти. Вміти складати карт- схем, плани.

9. Висліджування, переповзання, скрите спостереження: Вміти.

- Вміти заховати сліди перебування.
- Йти по слідам групи не менше 3 кілометри.

10. Провести 5 розвідувальних ігор.
11. Спорудити замаскований спостережний пункт.
12. Провести для скаутів заняття по маскуванню, підкраданню.
13. Пройти командиром розвідувальної групи не менше 6-ти годин.
14. Вміти провести екскурсію.

ІІІ. Сигналіст.

1. За допомогою прапорців надати і відібрати відомість семафором в темпі 20 літер на хвилину.
2. Знати і користатися з сигналів допоміжних.
3. Взяти участь в приготуванню, в дружині штахети статичної.
4. Взяти відповідальність за зорганізування в патрулі функції сигналісти патруля, посідає торбу сигналісти і знайти правильно базу "надавання" і базу "відбор".
5. Мати в своєму зошиті багато ігр що розвивають здібність спостерігання, концентрації і послуговуватися ними в житті патруля.

ІV.Табірник.

1. Вміти поставити намет
2. Навчити інших поставити 4-х місний намет.
3. Вміти правильно спакувати наплечник протягом 3-х хвилин.
4. Допомогти у виборі місця під місячний табір.
6. Зорганізувати бівак свого патруля:

- Приготувати і запакувати спорядження.
- Визначити місце під бівак.

7. Покерувати однією із таборових конструкцій.
8. Під час тривання табору бути прикладом самозарадності, ощадливості, ввічливості та гігієни.

V. Одне Перо.

1. Пояснити правила побуту серед природи.
2. Пояснити, як слід поводитися у випадку загублення серед природи, та продемонструвати як:

- розпізнати сторони світу при допомозі сонця і зір,
- спілкуватися з можливими шукачами,
- вибирати дорогу, якщо треба перейти на інше місце.

3. Пояснити, як розпізнавати й охоронятися від отруйливих рослин, гадюк та небезпечних звірів.
4. Пояснити, чому вода потрібна людському організмові, та як:

- розпізнати та охоронятися від гіпертонії та соняшного удару;
- знаходити воду серед природи, очищувати воду для пиття.

5. Розпалити вогонь тертям сухих патиків, сонячним промінням при допомозі скла або з іншим примітивним способом. Ні в якому разі не вільно вживати сірників, запальнички або інших модерних засобів добування вогню.

VI.Два пера

1. Здобути вмілість Одне Перо
2. Збудувати шалаш протягом 2-3-х днів не більше і заночувати у ньому одну ніч.

VII.Три пера

1. Здобути вмілість "Два пера"
2. Збудувати в лісі шалаш протягом одного дня і перебувати у ньому дві доби маючи з собою пів пляшки води, 3 сірники, сокира, ніж, пів буханки хліба, 5 картоплин.

VIII. Медик

1. Вміти скласти й мати індивідуальну аптечку.
2. Вміти викликати лікаря, швидку допомогу, в доступній формі розповісти причину виклику, стан потерпілого.
3. Вміти надати першу медичну допомогу в таких випадках:

- перелом (відкритий, закритий);
- травматичний, психологічний шок;
-опіки 1, 2, 3-го ступеня;
- потоплення;
- ураження током;
- поріз, ушиб, заноза;
- скалка в оці;
- мозолі на руках;
- покушення комах, кліщів;
- сонячний і тепловий удар;
- головна біль, підвищення температури;
- кровотеча з носа;
- обмороження 1, 2, 3, 4 ступеня, замерзання;
- кровотеча;
- покушення отруйних змій;
- струс мозгу, черепно- мозкова травма;
- складні переломи;
- покушення бджоли за язик, горло;
- закрита травма грудної клітки;
- гостра сердечна недостатність;
- отруєння зіпсутими продуктами, грибами;
- вогепальні поранення
- запалення легенів;

4. Зібрати патрульну аптечку.
5. Знати методи припинення простудних захворювань.Вміти відрізнити інфекційні захворювання.
6. Мати основні знання по анатомії та фізіології людини.
7. Знати основні види кровотеч, види поранень.
8. Провести для скаутів теоретичне і практичне заняття по медичній допомозі.

IX.Мандрівник

1. Орієнтуватися блискавично в терені, на морі за допомогою годинника, карти або вказівника вітру. Безпомилково вказати полярну зірку.
2. Попровадити патруль йдучи по азимуту на відстань 3 км. по урізноманітненому терені вдень і в ночі.
3. Знати різні кути маршу /азимут, намір/, міри кутів ітд ...
4. Окреслити на карті місце, в якому терені знаходиться, подаючи головні елементи крайобразу згідно карти. /з базового пункту/.
5. Спорядити панорамічний шкіц, опис траси маршу з ужиттям азимутів.
6. Мати спорядження мандрівника: наплечник, карти, сокирку, аптечку, 10 метрів линви, кілька аркушів алюмінієвої фольги, сірники, зошит, олівець. Вбранням мандрівка завжди скаутський однострій.
7. Перейти маршируючи на азимут просто перед собою дві третини дня і одну третину ночі/ близько 15 км./ траса обирається інструкторами стосовно до можливості застосування на ній різноманітних технік теренознавчих, відваги і рішучості. Приготувати страви польової кухні. Збудувати шалаш і відбути в ньому ніч.

X. Топограф

1. Знати що таке карта, глобус, різновиди карт. Їх основні характеристики;
2. Знати позначки на карті, вміє вільно орієнтуватися та описати місцевість за картою;
3. Вміти скласти карти визначеної місцевості;
4. Вміти користуватися компасом, визначати азимут, напрямок руху;
5. Вміти визначати своє місцезнаходження на місцевості вдень і вночі, на карті і без неї;
6. Вміти проводити виміри, визначати висоту, відстань, глибину за допомогою та без спеціальних приладів.

XI. Природознавець.

1. Добре розбиратися в домашніх тваринах та домашніх улюбленцях.
2. Провести екскурсію в зоопарку чи на виставці.
3. Відвідати біологічний музей в своєму місті.
5. Провести лекцію на природничу тему.

XII. Приятель природи

1.Мати багато літератури на природничу тему.
2.Часто приймати участь в скаутських мандрівках.
3. Розпізнати дерева по корі.
4.Знати історії про тварин чи про рослини і зможе розповісти.
5.Змогти поспостерігати за певними тваринами чи певними рослинами.
6. Знайти і принести до табору хоча б один слід тварини .
7. Знати пісні про тварин.

XIII. Олімпієць

1.Дотримуватися правил особистої гігієни на таборі.
2. Вміти провести руханку для інших скаутів .
3. Займатися спортом на таборі приймати участь в різноманітних змаганнях.
5. Щодня підтягуватися на перекладині не менше 12 раз.
6. Бігати не менше 3 км.

XIII. Співак

1. Навчити патруль нової пісеньки, допоможе показати ритм і диригувати хором.
2. Мати пісенник з піснями на різні моменти скаутського життя: урочистості, вогнища, мандрівки.
3. Вивчити ноти однієї пісеньки або канону і навчить його співати патруль.
4. Заспівати сам з пам"яті 15 пісеньок різного роду з репертуару патруля (всі куплети).
5. Попровадити в патрулі спів 3 пісеньок звертаючи увагу на докладність.
6. Попровадити спів на Святій Месі (Службі Божій)

XIV. Ведучий Забави

1. Знати не менше 5 ігор і 20 пісень. (Виключаються пісні - російськомовні, попсові, нецензурні, шароварні, націоналістичні).
2. Змогти навчити пісень інших скаутів.
3. Допомогти у проведенні Скаутської ватри на таборі.
4. Зуміти зорганізувати сценку під час скаутської Ватри або повноцінну виставу.

XV. Актор

1. Регулярно тренуватися для здобуття кращого вміння панування через: гімнастику, танець, пантоміму або експресію., над своїм тілом та своїм голосом через дикцію і спів.
2. Представити 5 хвилинну блискавичну пантоміму імпровізуючи на задану тему.
3. Створити сценічну постать виконуючи необхідні реквізити до тієї ролі.
4. Охарактеризувати обличчя до окресленої ролі.
5. Заграти роль в театральному мистецтві або в хорі під час святкувань Дружини або табору.

XVI. Журналіст

1. Знати види засобів масової інформації, визначити найбільш придатні з них для патруля та організації;
2. Знати, як вести щоденник патруля;
3. Знати, які матеріали повинні бути в газеті, інформаційному листку, стіннівці патруля та організації, вміти правильно їх розмістити;
4. Знати та вміти розподілити обов"язки серед випускаючих газету;
5. Знати, що таке інтерв"ю, для чого і як воно береться;
6. Вміти цікаво оформити газету, подати матеріал, виділити рубрики за допомогою кольорового паперу, аплікацій, розміщення;
7. Організувати випуск газети, інформаційного листка патруля чи організації, або випустити газету до однієї їз справ ОУС.

Як це все здобути?
Вмілості в переліку І., ІІ, ІІІ, ІV, V, VI, VII, IX, X будуть здобуватися після інструктажів, які будуть на таборі, інші- через виконання завдань та участі в таборових активітетах.


Comments